Welcome!
Irene Adler
s U n f l o w e r
a B u n d a n c e

ღღღ

Latest List
Full List
Fateh p Hanis:
Niat Fateh
Fateh p Hanis:
Kenduri
Fateh p Hanis:
Sebenarnya
Fateh p Hanis:
Ipar
Fateh p Hanis:
Kusut p Letih
Fateh p Hanis:
Kenangan lalu
Fateh p Hanis:
Tangan yg Menenangkan
Fateh p Hanis:
Hujan
Isteri Otaku Bukan Kisah Cinta 4 Bukan Kisah Cinta 3 Bukan Kisah Cinta 2 Dessert from the Train Feb '20: Tentang Haris 2 Feb '20; Tentang Haris 1 Mandora Box 22 Sept; Darling, I Need You 31 30 Oct; 7 Hari Bersamamu

Home | Follow | Reach me


credit
Template by : IKA
Background by : Nana Joe
"..Tapi aku dah lama tak makan ni..."

Dia tersenyum nipis mendengar kata-kataku itu. Coklat di tanganku dicubit sedikit lantas disua ke mulutnya sendiri. "Cukuplah ni je untuk aku."

"Eh, mana boleh.." Aku cuba mematahkan coklat itu samarata. Ah, malunya bila kepingan coklat di tangan kananku lebih kecil daripada yang di kiri. Aku memberikannya yang ditangan kananku.
Selfish. Ya, aku sedar itu.

Dia tertawa kecil.
Separuh dari itu digigitnya, kemudian disua kembali ke mulutku. Aku menerima suapan itu. Ceh, dasar tak tahu malu. Dah beri, ambil semula. Aku mencemuh diri sendiri.
Dia kembali melakukan pekerjaannya. Aku memerhati sambil menghabiskan coklat di tangan.
Aku lihat dirinya tekun mengerjakan karyanya. Ya, mestilah.. Di situ minatnya, di situlah kehidupannya.

Dia perasan akan perhatianku. Dia berpaling memandangku. Aku yang ralit merenungnya jadi tersentak. Pandangan kami bertemu. Dia tersenyum lagi.

"Kenapa? Nak apa-apa ke?"

Aku menggeleng mendengar soalanya. "Saje tengok kau. Khusyuk buat kerja tu. Yalah, kerja ni dah jadi sebahagian dari hidup kau kan.." Aku berkata, meluahkan kekaguman atas minatnya itu. Suatu persoalan tiba-tiba terlintas di ruang fikiran. "Kalau kerja ni hilang dari dunia ni, let's say, kerja ni diharamkan di serata dunia.. Agak-agak, macam mana kau nak hidup?"

"Hmm?" Dia memandang ke atas, memikirkan jawapannya. "Even if benda ni hilang dari hidup aku, aku masih ada kau. So aku masih boleh survive dengan sebahagian lagi hidup aku."

Mukaku memerah.

"Tapi kalau bahagian yang ni hilang, mungkin hidup aku akan hancur." Sambungnya lagi, masih tersenyum.

"Maksud kau, aku ni bahagian hidup kau yang paling penting la..?"

Dia memandang wajahku. Senyum diukir lagi, "mungkin."

**senyum sokmo citer ni. ahaks

Labels:


Copyright of Irene Adler No Plagiarisme Please
Next
Previous