Welcome!
Irene Adler | 20 ~ no more
teen | UMT Cita Warisan

Latest List
Full List

11 Aug; Darling, I Need You 19 06 Aug; Darling, I Need You 18 05 Aug; Darling, I Need You 17 02 Aug; Darling, I Need You 16 21 Jul; Darling, I Need You 15 12 Jul; Darling, I Need You 14 03 Jul; Darling, I Need You 13 12 Jun; Darling, I Need You 12 10 Jun; Darling, I Need You 11 07 Jun; Darling, I Need You 10 05 Jun; Darling, I Need You 9 01 Jun; Darling, I Need You 8 09 May; Darling, I Need You 7 07 May; Darling, I Need You 6 18 Apr; Darling, I Need You 5 12 Apr; Darling, I Need You 4 10 Apr; Darling, I Need You 3 08 Apr; Darling, I Need You 2 07 Apr; Darling, I Need You 1 24 Jan; Racun: Sidestory 21 Jan; Racun 7 17 Jan; Racun 6 14 Jan; Racun 5 10 Jan; Racun 4 05 Jan; Racun 3 03 Jan; Racun 2 27 Dis; Racun. 05 Nov; Teddy bear ini.. 05 Nov; The Sunflower 30 Oct; 7 Hari Bersamamu

Home | Follow | Suggest


cbox


credit
Template by : IKA. Do tell me nicely if im not credit yours. tq ^^
Background by : NJOE
PANG!
Dia menghempas pintu bilik. Aku ditinggalkan terpinga-pinga sambil ditenung oleh ahli keluargaku yang lain.

"Awak.." Aku masuk ke bilik, cuba memujuknya. Dia terus bermasam muka.
"Awak sayang saya tak?" Dia tidak menjawab, tetap berdegil dengan muka ketat.
"Kalau sayang  jangan marah.." Aku cuba melagukan bait-bait lirik lagu lama itu.

Dia mengeluh, terpaksa mengalah. Semena, tangisannya memenuhi ruang. Aku jadi resah.
"Awak tahu saya tak boleh macam tu.. Tak boleh ke awak considerate, jangan tegur saya tentang tu! Sampai hati!"

"Dah tu..? Memang tanggungjawab saya untuk tegur awak kan? Nanti kalau saya tak tegur langsung, awak complain jugak. Awak nak apa sebenarnya?"

"Jangan tegur saya macam tu! Saya tak boleh terima! No!!"

"Awak nak saya tegur macam mana?"

"Tak tahu." Dia memalingkan mukanya sekali lagi. "Saya tak suka cara awak tegur saya, dan saya takkan terima cara tu!"

Aku terdiam mendengar kata-kata itu. Jadi aku takde hak untuk menegur dia sedangkan aku ni suami dia?

"Fine, kalau macam tu.. Saya akan cakap dengan mak awak, dan semua yang saya tak suka saya akan mintak tolong mak awak tegur awak. Semuanya tentang awak saya akan complain kat mak awak. Biar mak awak tahu semuanya!"

Itu saje penyelesaian yang aku boleh fikirkan buat masa sekarang. Dia juga tidak membantah keputusanku itu. Mungkin dia lebih selesa dengan ibunya sahaja.
Susahlah macam ni, kalau perkara tu aib antara suami isteri je? Kalau mak dia dah takde pulak suatu hari nanti?
Aku harap aku boleh belajar macam mana mak dia tegur dia. Eh, tapi aku rasa takde beza pun cara aku tadi dengan cara mak dia..? Atau intonasi aku tak betul? Atau cara tu memang kalau mak dia guna je dia boleh terima?
Jadi aku nak tegur dia macam mana pulak?



//dilema //dontpushyouwaysormethodsonothers //thingswontworkwhenitdoesntwork //sometimesitsaboutmentality //justbecauseyourwaysaredifferentdoesntmeanyourebothincompatible
//theresalwaysotherways
//openyourheart

//ahhbanyakpulakakumerapu //mencurahrasa //stressedwithmynewlect

Labels:


Copyright of Irene Adler No Plagiarisme Please
<
>