Welcome!
Irene Adler
s U n f l o w e r
a B u n d a n c e

ღღღ

Latest List
Full List
Fateh p Hanis:
Niat Fateh
Fateh p Hanis:
Kenduri
Fateh p Hanis:
Sebenarnya
Fateh p Hanis:
Ipar
Fateh p Hanis:
Kusut p Letih
Fateh p Hanis:
Kenangan lalu
Fateh p Hanis:
Tangan yg Menenangkan
Fateh p Hanis:
Hujan
Isteri Otaku Bukan Kisah Cinta 4 Bukan Kisah Cinta 3 Bukan Kisah Cinta 2 Dessert from the Train Feb '20: Tentang Haris 2 Feb '20; Tentang Haris 1 Mandora Box 22 Sept; Darling, I Need You 31 30 Oct; 7 Hari Bersamamu

Home | Follow | Reach me


credit
Template by : IKA
Background by : Nana Joe
Bab 4

Firzha tidak dapat menumpukan perhatian terhadap buku Chemistry Form 4 di hadapannya. Dia teringatkan peristiwa pagi tadi. Bayangan Firdha menghayun buaian untuk Amirah tidak lepas dari ingatannya. Dia menutup buku dan naik ke katil.
"Abang, kenapa abang tak pernah sentuh Firzha sepanjang kita kahwin?"
Amar terkejut. Dia yang sedang memeriksa kertas latihan Firzha bangkit dari katil.
"Apa maksud Firzha? Abang selalu je pegang Firzha.." Amar mencubit pipi isterinya.
"Bukan pegang macam tu, tapi macam ni.." Firzha mengalihkan tangan Amar.

"Astaghfirullahal'azim!!!" Amar terperanjat dengan tindakan Firzha itu.
"Abang, tiada dosanya kita buat macam ni.." Firzha cuba memahami sebab sebenar Amar tidak menyentuhnya.
"Tak, memang tak dosa. Tapi, sedarlah sikit.. Firzha kan nak SPM. Tolonglah jangan susahkan abang dan jangan susahkan diri sendiri. Abang tak nak Firzha jadi macam Firdha." Balas Amar.
"Tapi, Amirah comel sangat. Firzha pun nak jadi macam Kak Firdha. Ada seorang anak yang comel." Ujar Firzha.
"Firzha..." Amar merenung mata isterinya dalam-dalam. Firzha menelan liur. "Bersabarlah, fikir pasal SPM dulu. Sekarang ni, pergi belajar." Amar kembali berbaring.
"Tapi, abang..."
"Belajar dulu.. Dengar cakap abang!" Amar bertindak tegas. Firzha melangkah longlai ke meja belajar.
Amar menggenggam tangannya.'Pahala bagi aku, tapi aku tak nak dia mengandung..'

*****
"Kau tak boleh seksa batin dia. Dia ada hak untuk tu." Ujar Amirul.
"Tapi, Amir.. Aku takut kalau dia mengandung. Cukuplah aku tengok Firdha bersusah payah belajar. Aku tak nak Firzha lalui apa yang kakak dia lalui. Aku tak nak isteri aku susah." Amar meluahkan kegusaran. "Aku pun terseksa jugak menahan batin ni. Tapi aku selalu cakap kat diri aku, setahun je lagi. Habis dia SPM, maka bebaslah nak buat apa pun. Sekarang ni, bukan masanya. Dia masih belajar."
"Aku tahu, aku je yang bikin susah kekasih hati sendiri." Keluh Amirul.
"Weh, jangan terasa. Aku tak maksudkan kau." Amar sedar kesilapannya berkata-kata.
"Takpe lah, Amar. Realiti hidup aku. Tak boleh nak jadi wali untuk anak aku sendiri." Mata Amirul terlihat basah.
"Kau jangan jadi perempuan." Amar menasihatinya agar tidak menangis.
Amirul mengucap istighfar beberapa kali sebelum dia fokus memikirkan masalah Amar.

"Kenapa kau tak cuba azal?" Usul Amirul.
"Azal? Keluarkan sebelum ejaculate?? Boleh ke?" Amar ragu-ragu dengan cadangan tersebut.
"Ada hadits tentang hal  ni.."

Diriwayatkan Muslim dari Jabir ra, ia berkata: 
"Kami dahulu di zaman Rasulullah SAW melakukan Azal. 
Hal ini sampai pada Rasulullah tetapi baginda tidak melarang kami"

"Aku takut tak menjadilah. Aku tak nak dia mengandung." Amar tetap meragui cadangan itu.
"Kau cubalah dulu. Berdosa kau seksa batin dia macam tu. Dia tu manusia. Bukannya patung, takde perasaan." Nasihat Amirul.
"Habis tu, batin aku tak terseksalah??" Amar melenting. "Dahlah, diorang dah habis prep tu. Aku nak balik."
"Nanti kau bincanglah dengan ustaz. Malu bertanya sesat jalan."

Copyright of Irene Adler No Plagiarisme Please
Next
Previous