Welcome!
Irene Adler | 20 ~ no more
teen | UMT Cita Warisan

-blog currently on hiatus-

Latest List
Full List

05 Jun; Darling, I Need You 9 01 Jun; Darling, I Need You 8 09 May; Darling, I Need You 7 07 May; Darling, I Need You 6 18 Apr; Darling, I Need You 5 12 Apr; Darling, I Need You 4 10 Apr; Darling, I Need You 3 08 Apr; Darling, I Need You 2 07 Apr; Darling, I Need You 1 24 Jan; Racun: Sidestory 21 Jan; Racun 7 17 Jan; Racun 6 14 Jan; Racun 5 10 Jan; Racun 4 05 Jan; Racun 3 03 Jan; Racun 2 27 Dis; Racun. 05 Nov; Teddy bear ini.. 05 Nov; The Sunflower 30 Oct; 7 Hari Bersamamu
Home | Follow | Suggest


cbox


credit
Template by : IKA. Do tell me nicely if im not credit yours. tq ^^
Bab 1

"Mana aku nak pergi ni?" Firzha hilang arah, namun dia merasakan dirinya tidak layak lagi berada di sini.

Amirul membuka pintu. Amirul hairan dengan Amar yang kelihatan cemas pada pagi-pagi sebegini. "Waalaikumsalam. Ada apa, Amar?"
"Kau ada nampak Firzha tak, Amir?"
"Kenapa dengan Firzha, Amar?" Suara Firdha bertanya dari dalam.
"Cuba korang baca ni." Amar mengunjukkan sekeping kertas nota. Amirul menunjukkan nota tersebut kepada isterinya. "Dia takde dalam bilik sejak aku bangun lagi."
"Semalam korang gaduh ke, Amar? Aku tak rasa dia tu jenis yang macam ni. Tapi tak taulah kalau dia dah berubah sejak kahwin ni.." Tanya Amirul. Dia berasa tidak mungkin untuk Firzha lari dari rumah.
"Apa pulak yang aku nak gaduhkan dengan dia?" Balas Amar. "Tapi semalam, balik dari sekolah dia tak banyak cakap. Aku fikir, dia penat so aku tak nak lah ganggu dia. Tak sangka dia buat macam ni."
"Kau tak tahu ke, semalam result SMA keluar." Amirul bertanya.
"Result SMA. Aku tahu yang result SMA keluar minggu ni, tapi tak tahu pulak result tu keluar semalam." Jawab Amar.
"Dia malu pasal result dia kot." Ujar Amirul selamba.
"Cuba anta cari dia. Ana rasa dia tak jauh lagi. Dia bukan ada tempat nak dituju pun, seluruh hidup kami berdua di sini je." Firdha memberi cadangan. "Lainlah kalau.."
"Kalau apa, Firdha?" Amar tidak dapat bersabar. Dia terlampau cemas.
"Dia ke rumah Mak Cik Zulfa."

*****
Amar terduduk. Dia lelah mencari Firzha. Rumah Mak Cik Zulfa telah disinggahinya bersama Firdha sebentar tadi. Tapi nampaknya, Firzha tiada di sana. Amirul tidak ikut serta mencari Firzha kerana dia diperlukan di sekolah untuk mesyuarat agung PIBG Sekolah Rendah Ibn Firnas.
Amar merasakan dia tidak punya harapan lagi.
"Amar, tengok tu." Firdha menunjukkan ke arah padang permainan berdekatan. Mata Amar kembali bersinar. Dia berlari ke arah buaian yang diduduki oleh seorang wanita bertudung biru.
"Firzha!! Kenapa tinggalkan abang..?"
"Ismah li?" (Maafkan saya?) Amar terkejut melihat wanita timur tengah itu.
"Asif, ghalith nafs. Asif jiddan." (Maaf, salah orang. Maaf sangat.)
"Afwan." (Takpe) Wanita itu tersenyum lantas menggamit anak lelakinya untuk pulang.

Amar berdiri di sebelah buaian tersebut. Dia memandang ke arah Firdha yang baru selesai menuruni anak tangga. Ini kali pertama dia membawa Amirah keluar berjalan-jalan selain ke sekolah.
Firdha tersenyum. Dia menunding jari ke belakang Amar.
Amar berpaling. Dia turut tersenyum.

Copyright of Irene Adler No Plagiarisme Please
<
>